Thursday, March 5, 2009

Boring Betul Petang Ni .......

Hari lepas sekolah cadang2 nak ikut kawan2 g tengok budak2 sekolah aku menyertai pertanding nasyid di ..... (aku tak ingat nama sekoalah tu) .... lepas tu nak tengok budak2 yang menyertai oertandingan bola sepak di Sk Khir Johari, Sungai Sumun ...... tapi aku masih demam ..... lagi pulak tu aku lupa bawa ubat ke sekolah pagi ni ...... hampeh betul .....

Lepak kat rumah ...... aku rasa boring sesangat ...... biasanya dalam seminggu dua ni petang hujan ..... hari ni cuasa agak baik ..... tak hujan ...... aku keluar pintu nak ambil angin ..... aku baru perasan halaman rumah aku dah semak ..... dah 3 minggu aku tak meracun keliling rumah ..... bukan sebab malas tapi hujan berpanjangan menghalang aku meracun ......

Untuk menghilang rasa boring ...... aku capai kamera ..... dan mula mencari serangga dalam semak samun di keliling rumah ...... tak banyak yang aku jumpa ..... ni le antara serangga yang aku dapat tangkap gambarnya ........


Yang ni ulat apa ye ...... aku tak pernah jumpa lagi .......


1 comment:

Anonymous said...

Rupanya feelers insects ni ada sendi ye.... ulat oren pun x pernah nampak, mana depan belakang!